OLEUM FLUMEN a BCN

Feia temps que no assistia a cap esdeveniment bloguer, i en un mes un parell!!! 

Aquest cop (23-10-14), visita a Barcelona, la meva Barcelona, com m'agrada anar-hi...sigui per unes hores...o per passar-hi uns dies!!! L'ocasió va ser el Fòrum Gastronòmic, i l'esdeveniment la invitació d'Oleum Flumen...

Em feia il·lusió assistir a la proposta que ens van fer, sonava bé, i el resultat no em va decebre gens!

Tren i cap a BCN!

Arribàvem al Fòrum amb temps, donar un cop d'ull i sentir que un xic parlava, teníem uns 20 minuts...començava la xerrada del xef Àngel León del restaurant Aponiente al Puerto de Santamaria... vaig al·lucinar una mica... parlava de comercialitzar el plàncton...records del meu EGB...que fort!!!! M'hauria agradat escoltar-lo fins al final, però tot no pot ser.

A l'estand dels olis ens esperaven!!! Ens va rebre la Ruth amb el seu somriure característic (que ja sé d'on la conec, i poso el Xemi de testimoni!)

Qui va dir la seva???

Martí Terès conegut com l'alquimista de l'oli, ens va donar la benvinguda i ens va anar presentant els olis que vam anar tastant... En Jacint, ens va aportar la base, qui no ha berenat mai pa amb oli i sucre? El pa! L'Eva va fer que passes tot bé amb la presentació dels seus vins de la DO Conca de Barberà, l'Hèctor (que falta a la foto...ups) ens va dur el fred amb els seus gelats, i el Manuel va combinar-ho de manera excel·lent...



I què vam tastar?:

A veure si no em deixo res! Mentre ens hi posàvem i no, estàvem allà principalment per tastar olis...i en vam tastar...oli d'oliva verge extra: OLEUM FlUMEN de FINCA amb un pa creak (el nostre pa de vidre)...bona manera d'iniciar el tast, regat amb un vi blanc LA BAUMA (garnatxa blanca i chardonnay). 

Continuàvem amb el mateix blanc fresc i molt agradable, fent el vermut... anaven forts, si aquella era la primera degustació, com serien les altres!!! Escopinya sobre gelat de vinagre de Pedro Ximenes amb oli d'oliva...brutal!!! I seguim, foie d'ànec sobre pa de nous i oli. Gelat de micuit amb gerd i oli NINOU, una mena de xampinyó (base de pa de motlle i a sobre un gelat de xocolata negre). Gelat de Turró d'Agramunt i escuma de crema catalana. Calçot cuit a baixa temperatura amb vinagre, per presentar-nos les seves verdures OOVE i el vinagre Paula Coll PX Acetum Collection, una delícia!

Acabàvem la degustació amb un brioix amb oli i gelat de xocolata...a mossegades!

Els vins, un negre jove BARRAU, em va encantar. I un pinot noir, LA FONT DELS AUBACS que m'ha sorprès molt, doncs no sóc massa de pinot noir, i aquest me l'he imaginat just allà, a la Font que li dona nom!
Bon treball nois, i tot això com ho féu amb un brainstorming??? Nota: un 10


 ... Encara ens quedava un raconet... i vam tastar alguns dels productes Uhmm i alguns dels gelats!!!
Matí aprofitat al màxim!!!! 

I les que també vam dir la nostra:

La Nani, la Glòria, la Rosa Maria i lRuth (gràcies Ruth a tu també!) i jo!


Oleum Flumen ens veiem al Novembre al Berenar i tast hedònic, por em féu, que jugareu a casa!!! :)

Moltes gràcies per tot




5 comentaris

  1. Una jornada de luxe!!! Tot el dia vaig pensar en vosaltres.....quina envegeta em vau fer!!!!
    Per cert.....esteu guapíssimes!!!!
    Petons, Marta!
    Olga

    ResponElimina
  2. Olgaaaa et vam posar falta!!! Ja ho saps! Va valer molt la pena!!! I això que jo sóc afegida!!! (jejeje)

    ResponElimina
  3. Jo m'ho vaig passar bomba! Ets una artista amb la càmera! Ens ho passarem molt bé el dia 15. Dos petons ben forts, un per a tu i l'altre per a l'Olga.

    ResponElimina
  4. Quin dia més xulo...i complet...uns tastets divins!!!!

    ResponElimina